congodiaspora
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le deal à ne pas rater :
Cartes Pokémon EV6.5 : où trouver le Bundle Lot 6 Boosters Fable ...
Voir le deal

PIERRE MULELE

+6
taty
mongo elombe
Hiro-Hito
Arafat
'
Emmanuel-Kandolo
10 participants

Page 2 sur 2 Précédent  1, 2

Aller en bas

PIERRE MULELE - Page 2 Empty Re: PIERRE MULELE

Message  kinois 29/7/2009, 4:49 pm

Pourquoi agrandir cette demande en polemique non constructive?
Je Makaveli comprenant les langues devrait juste demande a Kuluta Emma de traduire cela en swahiili.
Pourquoi exiger une personne a ecrire en telle langue s'il se sent a l'aise d'ecrire ainsi?

Deja le fait qu'il prenne son temps pour ecrire des articles instructifs est deja a louer,pourquoi demander plus.
Makaveli etant fluent en swahili pourquoi ne pas prendre ton temps et traduire les articles?

Moi j'aime beaucoup lire en Lingala mixe Kulutu ko changer na you tsee!!!
kinois
kinois


Revenir en haut Aller en bas

PIERRE MULELE - Page 2 Empty Re: PIERRE MULELE

Message  ' 29/7/2009, 5:04 pm

Et qui vous a dit que je suis plus fluent en swahili?

'


Revenir en haut Aller en bas

PIERRE MULELE - Page 2 Empty Re: PIERRE MULELE

Message  taty 29/7/2009, 6:52 pm

Ca se voit bien que c'est toi qui veut en faire une affaire de côtérie linguistique et régionale ici et tu viens vite à la rescousse. N'oublies pas que moi aussi je parle swahili. Même si c'était une autre personne à la place de Makaveli qui venait avec les mêmes idées mais pour le tshiluba, kikongo, etc... personnellement j'allais intervenir.
Et puis c'était bien écrit "certains extrémistes de l'Est". Voilà comment tu viens de t'exposer. Triste.

tatilôtétatoux.


CRyma a écrit:J’ai lu l’intervention de Makaveli et j’ai lu vos réponses. J’ai été juste déçu par vos réactions car le fait que cet intervenant aient donné le ‘’ swahili’’ comme exemple vous a mis hors de vous. Le but de son message était de demander un récit en français. Il a renforcé son point en donnant un exemple sur l’émergence du swahili dans la capitale et sur le fait que tout congolais ne parlait pas Lingala. À cause de cela vous voila a traiter les swahiliphones d’arrogants, de connard et de je ne sais plus quoi !

Pour des gens qui parlent d’un Congo Unis et indivisible, ces propos séparatistes sont décevants. Wink


Dernière édition par taty le 29/7/2009, 7:24 pm, édité 4 fois
taty
taty


Revenir en haut Aller en bas

PIERRE MULELE - Page 2 Empty Re: PIERRE MULELE

Message  mongo elombe 29/7/2009, 7:04 pm

J’ai lu l’intervention de Makaveli et j’ai lu vos réponses. J’ai été juste déçu par vos réactions car le fait que cet intervenant aient donné le ‘’ swahili’’ comme exemple vous a mis hors de vous. Le but de son message était de demander un récit en français. Il a renforcé son point en donnant un exemple sur l’émergence du swahili dans la capitale et sur le fait que tout congolais ne parlait pas Lingala. À cause de cela vous voila a traiter les swahiliphones d’arrogants, de connard et de je ne sais plus quoi !

Pour des gens qui parlent d’un Congo Unis et indivisible, ces propos séparatistes sont décevants.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Les gens c'est qui? Taty et moi n'est ce pas? tu lis et tu interprètes ce que tu veux cryma mais ne me fait pas dire et ne réfléchis pas à ma place OK ? le swahili me mettre hors de moi VEDIRE?? traiter les swahilophone d'arrogants vedire?? relis avant de grimper au mur.

Ou est ce qu'on les traitent de connards HEIN??

Je persiste le CONGO EST 1 ET INDIVISIBLE.

C'est vrai que certains swahilophone ont un problème d'égo surmenditionné Very Happy et ça depuis et accentué à l'arrivée de l'AFDL à KIN, où j'entendais pendant mes vacances ferme là où nakopika masasi un gamin clochardisé , une arme à la main m'empechant de prendre un taxi.


TOLEKA



LE CONGO EST 1 ET INDIVISIBLE

FIERE d'ETRE CONGOLAISE

CONGOLAIS LAMUKA
mongo elombe
mongo elombe


Revenir en haut Aller en bas

PIERRE MULELE - Page 2 Empty Re: PIERRE MULELE

Message  Arafat 29/7/2009, 7:22 pm

C'est vrai que certains swahilophone ont un problème d'égo surmenditionné Very Happy
et ça depuis et accentué à l'arrivée de l'AFDL à KIN, où j'entendais
pendant mes vacances ferme là où nakopika masasi un gamin clochardisé ,
une arme à la main m'empechant de prendre un taxi.
Mais ce n´est pas le swahili Very Happy
Arafat
Arafat


Revenir en haut Aller en bas

PIERRE MULELE - Page 2 Empty Re: PIERRE MULELE

Message  mongo elombe 29/7/2009, 7:30 pm

Arafat je ne sais même pas qu'elle langue de la RDC , je sais seulement que le gosse dit je vais te tiré une où des balles c'est du quoi??,
mongo elombe
mongo elombe


Revenir en haut Aller en bas

PIERRE MULELE - Page 2 Empty Re: PIERRE MULELE

Message  Hiro-Hito 29/7/2009, 7:54 pm

Le probleme est qu'on doit eviter de dire les choses qui peuvent blesser les gens et venir dire apres qu'on a ete mal compris.
Cela etant, la decision a faire le posting en Francais ou en une autre langue revient a Emmanuel Kandolo. Q ceux et celles qui ont compris le posting de Kandolo continuent, ceux qui n'ont pas compris, qu'ils attendent sa reponse.

_________________
Cooperation only lasts as long as the status quo is unchanged (National Treasure)

I demand respect, if I can't get it, I'll take it

et que celui qui n'a pas d'épée vende son vêtement et achète une épée. Luc 22:36
Hiro-Hito
Hiro-Hito
Admin
Admin


Revenir en haut Aller en bas

PIERRE MULELE - Page 2 Empty Re: PIERRE MULELE

Message  kinois 30/7/2009, 2:13 pm

Bon revenant a nos moutons........

Moi etant enfant mon pere me disait que Mulele faisait usage de magie,les balles ne ne faisaient rien a ses combattant.
D'ailleurs pour lui tue il fallait faire usage au marteau et autres choses.

S'il etait ne en 1929,alors Pierre Mulele vu vraiment jeune opposant comme Lumumba,mais a vecu quelques annee plus que Lumumba.
kinois
kinois


Revenir en haut Aller en bas

PIERRE MULELE - Page 2 Empty Re: PIERRE MULELE

Message  Emmanuel-Kandolo 31/7/2009, 1:28 am

Nameki koyanola na mituna otunaki na yo.

Hiro-Hito a écrit: Il y a des etapes de notre histoire q nous ignorons et par consequent on nous racconte trop de mensonges. En lisant votre recit, Je me rends compte q Mulele n'etait pas Lumumbiste, au fait, j'aimerai avoir une precision la dessus.


Sincèrement, Pierre Mulele azalaki lumumbiste te. Mulele azalaki na Parti Solidaire Africain (P.S.A.) oyo ezalaki na coalition gouvernementale oyo ebimaki na Parlement. Coalition wana ezalaki na Mouvement National Congolais « aile » Lumumba (M.N.C.-L.) na tête na yango. Ba partis ya coalition ebandaki kobengama ba partis nationalistes M.N.C.-L., P.S.A., CEREA, BALUBA.KAT., U.N.C., Mouvement de l’unité Basonge, UNI.BAT., ALCO. déologie ya Lumumba ezalaki prise de conscience collective et nationale oyo ezali ko empêcher tribalisme mpo na ko lutter efficacement contre l’impérialisme. Par ailleurs, Mulele, bien que abandaki koboya tribalisme, lutte na ye ezalaki mingi concentre na Kwiulu mpe ligne de pensée na ye ezalaki mingi kotiya paysan na centre ya décolonisation mentale mpo na réussite ya indépendance totale. Lisusu, Lumumba azalaki proche ya bourgeoisie na élite ya batu moindo. Par contre, Mulele na lutte na ye azalaki très proche ya masse populaire. Sika, tango groupe de Binza na gouvernement ya Katanga ebomi Lumumba, nde Mulele alukaki motindo mua ko mener une lutte armée contre régime oyo e renverser gouvernement légal et légitime ya Lumumba. Donc, Lumumba akenda na ba idees na ye azalaki na yango mpo na Congo indépendant. Kobanda wana, lumumisme mpe ekufaki : Gizenga andimaki conclave ya Lovanium mpe akoti na gouvernement Adoula, Soumialot motindo akomaki kosala na province Orientale ezalaki yango te, Mulele akomaki kobunga nzela na maquis mpe koboma ba civils innocents, Kabila azalaki un farceur na kombo ya Lumumba na monoko, etc. Wana nionso bakomaki koslaa ezalaki lisusu en rapport te na Lumumba.

Hiro-Hito a écrit: Et prochainement, s'il y a du tps, o yebisa biso qui est Gizenga, et l'histoire ya Or na Soudan, qcqi s'est passe a Kisangani...


Wana na lisolo mususu tokomeka kolobela biographie ya Gizenga. Na oyo etali Or, ye azali na kati ya likambo wanan te. Wana ezali dossier ya Christophe Gbenye, Président ya République Populaire du Congo, Gaston Soumialot, ministre ya défense, Thomas Kanza, ministre ya Affaires étrangères, Antoine Mandungu « Tony, Carbure », responsable ya Propagande na Général Olenga, Commandant Chef ya armée populaire ya libération. Na 1964, tango bitumba bia Stanleyville ekomaki kokende na kosila mpo rébellion ekomaki kopola makasi, bakonzi na yango bakataki que bateka nkita mpo e permettre bango basomba minduki na ba nkisi mpe biloko mosusu oyo ekoki kosalisa bango na bitumba contre armée nationale congolaise na ba mindele oyo bayaki ko assister yango.

Gbenye na Kanza babimisaki ba lingots ya Or na ba kesi minene ya plus de 300kg. Yango ekendeki na Ouganda na Soudan. Ba lingots ya Or na Ouganda, ba kesi ya Or na Soudan. Yango ekueyaki na maboko na Président Milton Obote ya Ouganda mpe na temoin na ye Julius Nyerere ya Tanzanie. Kasi Président Obote ayebisaki polele na Gbenye na Kanza que Or oyo bango bakotisi na ekolo na ye, ekoki kotikala kuna libela mpe ekoma bomengo bua Ouganda. Atako bongo, Gbenye na Kanza bandimaki kaka que nkita wana ekota na Ouganda. Transfère wana esalemaki na Mbale na présence ya ministre des Affaires étrangères ya République Populaire ya Congo, Thomas Kanza na Chef militaire ya Ouganda, Colonel Idi Amin Dada. Mobulu moyaki kosalema na transfert wana mpo Gbenye na Olenga bakomaki kowela Or wana mpe babandaki koyokana te na lolenge ya kokabola yango. Au fait, Olenga alingaki bakabola yango na ba autorites Ougandaise mpe likambo esila kaka wana. Kasi na kosuana wana, Colonel Idi Amin ayaki kobengana bango mpe atikali na Or nionso na maboko ma ye. Yango nde ayaki kotongisa na yango Centre d’affaires ya Kampala mpe na hôtel Nil Mansion
En revanche, Or oyo ekendeki na Soudan, yango ezuaki nzela ya Djumba. Kuna bakotisi yango na avion tee ekeyi kokueya na Khartoum, esika Gbenye, Soumaloit na Olenga babandaki kozela yango. Wana nde ezuaki nzela ya ba coffres forts ya Central Bank of Sudan (banque nationale ya Soudan). Ba documents ya entreposage na yango na banque centrale ya Soudant, ezali na maboko ma muasi ya Soumialot. Ye azuami na la Havane na Cuba.

Tee na lelo oyo, nkita wana etikala kaka na bikolo mibale oyo : Ouganda na Soudan. Tango makambo oyo masalemaki, Antoine Gizenga zalaki na boloko na Bula-Bemba na Bas-Congo depuis 1962, tango gouvernement central ezuaki contrôle ya Stanleyville.
Wana ba Gbenye bakimi, bakeyi na frontière na Ouganda na Soudan.

Hiro-Hito a écrit: Car le fait d'avoir ete ds un gouvernement, ne rend pas ces gens des Lumumbistes, na ndenge nga nazo monela. C juste le resultat d'une coalition. Mais curieusement, on a trop d'imposteurs.
Concernant Gizenga, moi je sais qu'ils avaient leurs parti PSA, et selon les accords, Lumumba leur octroyait le gouvernorat de Leopoldville, malheureusement, Kamitatu a drible Gizenga, ce qui oblige Lumumba d'avoir 2 vice 1er min., Gizenga et Sendwe.
Curieusement on ne parle pas de l'autre, mais Gizenga devient l'icone du Lumumbisme, kie kie kie, bon peut etre q naza na libunga, mais au moment venu, o yebisa biso nanu batu oyo. Ba Sumialot, ba General Mulamba (na ba exploits na ye), Tshiatshi...


Hiro Hito, o soulever makambo ebele à la fois! Kamitatu azalaki mutu moko ya controverses na ba trahisons durant vie politique na ye mobimba. Soki Antoine Gizenga na Janson Sendwe ba se retouvaki wana ezalaki mpo na pourcentage basalaki na ba élections mpe na poids ya ba partis na bango na coalition. Gizenga azali kowelisa na likambo ya lumumiste pour rien mpo bango moko ba soi-disant lumumbiste batikala te kondima likansi na ye ya unification ya P.S.A. na M.N.C.-L. na parti unifié mpo Gbenye na Kamitatu basalaki ba négociations na Léopoldville mpo basala cartel ya sika kati na M.N.C.-L., P.S.A na Balubakat. Kasi Gizenga azalaki mise en écart na projet wana mpo na rapprochement na ye na groupe de Binza na conclave ya Lovanium mpe na lolenge andimaki kozala vice-Premier ministre ya Adoula. Le temps a céder na ba pressions ya ba partisants na ye na lolenge ba comprendre te ndenge nini andimi poste kuna pendant que gouvernement Lumumba ezali kaka légal, aluki sika asala fusion entre M.N.C.-L. na P.S.A. mpo ekoma Parti national Lumumbiste Unifié (PA.NA.LU.). Na nani ? Mpo ba leaders ya M.N.C.-L. bazalaki na Stanleyville. Tango asali PA.NA.LU. ye moko, amibambi Président na yango mpe Premier ministre ya République Populaire du Congo. Gbenye akangisa ye na résidence surveillée. Tee na tango ba troupes ya armée nationale congolaise eyaki kokanga ye mpe kotinda ye na Bula-Bemba.

Na oyo etali lokota oyo nazali kokoma makomi ma ngai, yango ezali prévue ya intéressement na ngai na ba langues nationales na biso. Ngai, première langue parlée ezali Tshiluba. Yango ezali lokota oyo elobamaka na ndaku ya ba boti ba

Ngai mpe epayi na ngai. Soki baninga mosusu balingi komeka koyekola lingala te ou soki bazali na nzela ya koyekola yango, nakosenga na bango mua patience muke, nameka kosolola na bakonzi ba site na biso oyo mpo batikala libanda ya masolo te.

Patriotiquement,

Emmanuel Kandolo

Emmanuel-Kandolo


Revenir en haut Aller en bas

PIERRE MULELE - Page 2 Empty Re: PIERRE MULELE

Message  Admin 31/7/2009, 3:56 pm

Merci kulutu Emmanuel

Soki ozwi occasion na lingi na yeba mwa muke sur cas ya na Kalume, Kudiakubanza, Matanda et cie...
Na na lia na lien de sang na moko na bango kasi meme ngai na zalaka na version exacte te.
Admin
Admin
Admin
Admin


Revenir en haut Aller en bas

PIERRE MULELE - Page 2 Empty Re: PIERRE MULELE

Message  Tonton Ricos 3/8/2009, 2:51 pm

Deux petites precision sur histoire oyo.Si ma memoire ne me fait pas defaut,je crois qu'en 1968,Bumba azalaka naino colonel?Na tango wana,c'était plutot general Bosango mutu azalaka ko seconder Bobozo.
Deuxièmement,bateau Kamaniola ezalaka inauguré en 1970,si je crois bien puis bateau hopital en 1972?

D'autres part,c'est vrai que mis à mort naye ezalaka barbare mais ba soldats nionso oyo ye abomisaka,il fallait aussi justice pour eux.

Tonton Ricos


Revenir en haut Aller en bas

PIERRE MULELE - Page 2 Empty Re: PIERRE MULELE

Message  Admin 3/8/2009, 3:37 pm

Kuklutu merci mingi.

Intérêt na nga po na lisolo oyo eza que moko na bango azalaka nde oncle na ngai.
Mais na lingaki na zwa mwa ba details en recul sur lisolo yango, po na cadre ya famille ezalaka penza pasi.


En tout cas merci bcp
Le reste na komeli yo en privée
Admin
Admin
Admin
Admin


Revenir en haut Aller en bas

PIERRE MULELE - Page 2 Empty Re: PIERRE MULELE

Message  Arafat 3/8/2009, 5:26 pm

Deux petites precision sur histoire
oyo.Si ma memoire ne me fait pas defaut,je crois qu'en 1968,Bumba
azalaka naino colonel?Na tango wana,c'était plutot general Bosango mutu
azalaka ko seconder Bobozo
.
C´était la clique des compagnons de la révolution avec en tête le géneral Bobozo (je crois qu´ils étaient au nombre de 12) qui tirait les ficelles. Si mes souvenirs sont bons le géneral Bumba n´en faisait pas partie.
Arafat
Arafat


Revenir en haut Aller en bas

PIERRE MULELE - Page 2 Empty Re: PIERRE MULELE

Message  mongo elombe 3/8/2009, 5:46 pm

Les KAMITATU ont habités STRASBOURG, le père m'avait offert ses 2 livres en 1975 après lecture, je m'étais dis ça c'est un opposant, il s'est vraiment foutu de nous ors que c'était une taupe avec du recul je me dis que heureusement que nous n'étions pas des activistes.

Ils ont déménagés à BRUXEllEs et quelques temps après, nous avions appris qu'il était rentré au pays et nous naifs que nous étions, nous nous disions que vu ces 2 bouquins, il irait en prison, mon oeil.

Tel père ,tel fils des traîtres.
mongo elombe
mongo elombe


Revenir en haut Aller en bas

PIERRE MULELE - Page 2 Empty Re: PIERRE MULELE

Message  Emmanuel-Kandolo 5/8/2009, 11:32 pm

Tonton Ricos a écrit: Deux petites precision sur histoire oyo.Si ma memoire ne me fait pas defaut,je crois qu'en 1968,Bumba azalaka naino colonel?Na tango wana,c'était plutot general Bosango mutu azalaka ko seconder Bobozo.


effectivement, Antoine Bumba azalaki Colonel na 1968. Akomaki Général na 1969, mpe ayaki kolongwa na armée na grade ya Capitaine Général na 1977.
Par ailleurs, Kombo ya adjoint ya Bobozo ezalaki Bosange.

Tonton Ricos a écrit: Deuxièmement,bateau Kamaniola ezalaka inauguré en 1970,si je crois bien puis bateau hopital en 1972?


Bateau kamanyola ezalaki likanisi ya Moïse Tshombe . Tango Président Mobutu azui pouvoir nde bateau wana ebandaki kobengama bateau présidentiel. Sima ya affaire Mulele nde ayaki lisusu kozongisa yango na CHANIC sous prétexte que alingi ko utiliser yango lisusu te mpo Mulele a souiller yango mpe atiki ba kisi na ye kuna. Yango wana na 1970 eyaki kokoma ndenge ekomaki wana : 4 suites présidentielles na 110 chambres-cabines na salle ya urgence, salle ya musculation, etc. Sima lisusu bayaki kotiela ye ba salles ba thalassothérapie na biloko kili kili. Bateau wana ezalaki véritable palas na nionso na kati.

Bateau médicale nde esalemaki mpo na ba travaux ya ba congrès ya M.P.R. Ndenge cité ya N’sele ezalaki mosika na centre-ville esika ba hôpitaux ezuami, esengelaki kosala bateau hôpital oyo ekoki mpe ko dépanner na cas ya bokono bua ba congressistes. Kasi soki congrès ezali te : ekosalisa mpe batu na nzela ya masuwa na cas ya maladie ou accident, kosalisa ba riverains na cas catastrophe naturel.

Tonton Ricos a écrit: D'autres part,c'est vrai que mis à mort naye ezalaka barbare mais ba soldats nionso oyo ye abomisaka,il fallait aussi justice pour eux.


Oui, Oui, Mulele a récolter kaka oyo ye alonaki. Esengeli mpe to reconnaitre que abomaki mpe ba civils non armés ebele pour rien na ba atrocités na ye. Akufi na lolenge a vivaki!!!

Patriotiquement,

Emmanuel Kandolo

Emmanuel-Kandolo


Revenir en haut Aller en bas

PIERRE MULELE - Page 2 Empty Re: PIERRE MULELE

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 2 sur 2 Précédent  1, 2

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum